ΜΕΝΟΥ
Επαγγελματίες Υγείας: 10 χρήσιμες συμβουλές που θα αυξήσουν την πελατεία σας

Επαγγελματίες Υγείας: 10 χρήσιμες συμβουλές που θα αυξήσουν την πελατεία σας

Health Newsroom

Όπως σε όλους τους κλάδους, έτσι και σε αυτόν της υγείας, η επίτευξη των βραχυπρόθεσμων αλλά και των μακροπρόθεσμων στόχων, απαιτεί την εφαρμογή ενός μείγματος διαφορετικών στρατηγικών marketing.

 

Παρακάτω παρουσιάζονται συνοπτικά δέκα χρήσιμες πρακτικές που θα μπορούσε να ακολουθήσει ένας επαγγελματίας υγείας για την ενίσχυση της φήμης του και τη διαφήμιση των υπηρεσιών του, επιτυγχάνοντας έτσι την επιθυμούμενη βελτίωση της αποδοτικότητας και αύξηση του μεριδίου αγοράς.

1. Website: Στη χώρα μας περισσότεροι από 7 στους 10 Έλληνες χρησιμοποιούν το Internet (73,7%), Μάλιστα έξι στους δέκα (60,4%) σε καθημερινή βάση, σύμφωνα με την έρευνα της Focus Bari. Ειδικότερα σε θέματα υγείας, σύμφωνα με μία άλλη μελέτη που διενεργήθηκε από την Εθνική Σχολή Δημόσιας Υγείας διαπιστώθηκε ότι ένα ποσοστό κοντά στο 60% αναζητά πληροφορίες υγείας από το διαδίκτυο. Επιπλέον, η πλειοψηφία των ερωτηθέντων δήλωσε ότι εμπιστεύεται τους επαγγελματίες υγείας στην παροχή πληροφοριών υγείας (95.6%), ενώ το διαδίκτυο το εμπιστεύεται το 85.5%. Κατανοούμε ουσιαστικά πως η παρουσία στο διαδίκτυο ενός επαγγελματία υγείας μπορεί να αποτελέσει καθοριστικό παράγοντα στην απόδοση του.

2. Responsive website: Σύμφωνα με τη Google, ένα ποσοστό μεγαλύτερο του 60%, δεν θα επισκεφτεί ξανά ένα site το οποίο δεν είναι mobile-friendly. Επιπρόσθετα, δεν έχει να κάνει μόνο με το πόσο χρηστικό είναι στους επισκέπτες μας (πχ οργανωμένη προβολή πληροφοριών), αλλά έχει οφέλη και στην κατάταξή μας στις μηχανές αναζήτησης. 

3. Κόστος Υπηρεσιών: Το μεγαλύτερο ποσοστό των ασθενών θέλει να γνωρίζει το κόστος των υπηρεσιών που παρέχονται στο ιατρείο, στην κλινική κ.λπ. Σύμφωνα με έρευνες στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, οι πιθανότητες να επιλέξει ένας ασθενής μία υπηρεσία, είναι κατά 41% περισσότερες όταν γνωρίζει εκ των προτέρων το κόστος. Και συνήθως θα καταλήξει ανάμεσα σε επιλογές που όλες του «προσφέρουν» το κόστος. Για το λόγο αυτό, θα πρέπει σε κάθε μέσο που χρησιμοποιείται για προσέλκυση νέων πελατών, να υπάρχει αναφορά στη τιμολόγηση, τουλάχιστον των βασικών υπηρεσιών.

4. Εκμεταλλευτείτε τη Google: Κερδίστε από το google my business, το οποίο είναι δωρεάν και σε αυτό οι χρήστες του διαδικτύου μπορούν να δούνε σημαντικές πληροφορίες για εσάς, όπως το ωράριο, τα στοιχεία επικοινωνίας και τη διεύθυνση πάνω σε χάρτη. Ενθαρρύνετε τους ασθενείς σας να επισκεφτούν τη σελίδα σας και να σας αξιολογήσουν μετά το ραντεβού. Όσο περισσότερες θετικές αξιολογήσεις, τόσο περισσότερο αξιόπιστοι θα φαίνεστε αλλά τόσο πιο «ψηλά» θα εμφανίζεστε για αυτούς που ψάχνουν υπηρεσίες υγείας στην περιοχή τους.

5. Social Media: Τα κοινωνικά δίκτυα αποτελούν ένα από τα πιο ισχυρά εργαλεία επικοινωνίας των υπηρεσιών σας στο ευρύ κοινό. Αφιερώνοντας χρόνο στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης είναι ένας καλός τρόπος να ξεχωρίσετε από τον ανταγωνισμό. Όσο μεγαλύτερη αλληλεπίδραση υπάρχει, τόσο μεγαλύτερες οι πιθανότητες να δείτε το πελατολόγιο σας να μεγαλώνει.

6. Email: Το email marketing είναι από τους καλύτερους τρόπους, να υπενθυμίσετε στους ασθενείς σας τα ραντεβού σας ή να τους βοηθήσετε στη θεραπεία τους αλλά και να «μιλήσετε» για την αξία της πρόληψης μέσα από χρήσιμες συμβουλές υγείας. Τα emails μάλιστα, εάν είναι προσωποποιημένα είναι έξι φορές πιο αποδοτικά από τα μαζικά. Μέσω του email marketing ουσιαστικά δίνετε το «παρόν» στην καθημερινότητα του ασθενή σας, είναι ανέξοδο και δεν αφαιρεί πολύτιμο χρόνο από τις υπόλοιπες δραστηριότητές σας.

7. Πρόληψη: Η πρόληψη, όπως αναφέρθηκε πιο πάνω, ίσως είναι πιο σημαντική από την ίδια την ίαση. Οι άνθρωποι που προγραμματίζουν εξετάσεις για να ελέγχουν την πορεία της υγείας τους, έχουν καλύτερη ποιότητα ζωής. Ενθαρρύνετε τους ασθενείς σας και το περιβάλλον τους σε τακτά check ups για να προλάβουν καταστάσεις, οι οποίες μπορεί να καταστούν επώδυνες.

8. Εμπειρία: Προσφέρουμε υπηρεσίες από τη στιγμή που θα απαντήσουμε στο τηλέφωνο για κάποιο ραντεβού. Η εμπειρία ενός ασθενή δεν ξεκινά και τελειώνει μόνο κατά τη διάρκεια της εξέτασης. Η ευελιξία στα ραντεβού, η αντιμετώπιση από τη γραμματεία, η διάρκεια αναμονής και ο χώρος που περιμένει αλλά και εξετάζεται, είναι «εικόνες» που μένουν και θα σχολιαστούν στο περιβάλλον του. Είναι ανάγκη ο ασθενής σε όλα τα στάδια να νιώθει ξεχωριστός.

9. Επιβράβευση ασθενών: Η κρίση η οποία διανύουμε πολλές φορές αποτρέπει μέρος του πληθυσμού να επισκεφτεί έναν επαγγελματία υγείας , αφού δεν μπορεί να ανταπεξέλθει οικονομικά. Η υιοθέτηση μίας πολιτικής «επιβράβευσης» , μέσω εκπτώσεων ή παροχής επιπλέον υπηρεσιών, την οποία παρατηρούμε συνήθως σε πολλούς κλάδους, πέραν της υγείας, θα ήταν μία ευκαιρία για διατήρηση του υφιστάμενων πελατών, οι οποίοι με τη σειρά τους κατά πλειοψηφία θα το αναγνωρίσουν και ανταποδώσουν μεγαλώνοντας τη φήμη σας μέσα από το γνωστό «από στόμα σε στόμα».

10. Εξωστρέφεια: Για να οικοδομήσετε εμπιστοσύνη και να αυξήσετε τη δημοτικότητά σας πρέπει να είστε εξωστρεφείς. Να απευθύνεστε στο ευρύ κοινό με κάθε τρόπο. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί είτε απλά αρθρογραφώντας σε sites ειδικού/γενικού ενδιαφέροντος, είτε συμμετέχοντας σε ομάδες/συλλογικότητες της περιοχής σας, προγραμματίζοντας δωρεάν ομιλίες και διαλέξεις για θέματα που είστε επαγγελματικά καταρτισμένος. Η εθελοντική προσφορά άλλωστε, πέραν του γεγονότος ότι διευρύνει σίγουρα το περιβάλλον σας, δημιουργεί και συναισθήματα πληρότητας, ικανοποίησης και ψυχικής ανάτασης.

 

Γράφει ο Χρήστος Παπανικολάου
MSc Healthcare Management – Επικοινωνία υγείας

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Διαβάστε επίσης: