ΜΕΝΟΥ
Επιστροφή στην καθημερινότητα: 13 συμβουλές για γονείς και παιδιά από την ψυχολόγο Λουκία Αποστολίδη

Επιστροφή στην καθημερινότητα: 13 συμβουλές για γονείς και παιδιά από την ψυχολόγο Λουκία Αποστολίδη

Health Newsroom

Η επιστροφή στο σχολείο ύστερα από διακοπές προκαλεί άγχος και αναστάτωση σε όλη την οικογένεια.

Η μετάβαση από το “τεμπέλικο” ωράριο στο πρωινό ξύπνημα, μπορεί να δημιουργήσει συναισθήματα άγχους και μελαγχολίας στο παιδί. Μην ξεχνάτε ότι και εσείς βιώνετε ακριβώς τα ίδια συναισθήματα, παρόλο που δεν επιστρέφετε στο σχολείο, αλλά στην δουλειά. Πόσο έχετε ανάγκη τις πρώτες ημέρες της επιστροφής σας στην κανονικότητα, δύο γλυκές κουβέντες, ενθάρρυνση και υποστήριξη; Παρόμοια συναισθήματα, αλλά σε μεγαλύτερο βαθμό, βιώνουν και τα παιδιά.

Προκειμένου να ενθαρρύνετε και να διατηρήσετε τους δεσμούς της οικογένειας “σφιχτούς”, ακόμη και μετά τις διακοπές, η Λουκία Αποστολίδη, Ψυχολόγος, Επιστημονικός Συνεργάτης του Τμήματος Πρόληψης Παιδικής & Εφηβικής Παχυσαρκίας, Παιδιατρικό Κέντρο Ομίλου «Ιατρικό Αθηνών», μας δίνει τις παρακάτω χρήσιμες συμβουλές:

1.    Σε ευχαριστώ που μοιράστηκες την ημέρα σου μαζί μου. Είναι σημαντικό να επαινείτε το παιδί σας όταν, στον τέλος μίας κουραστικής ημέρας, μοιράζεται μαζί σας τις εμπειρίες του.

2.    Είμαι τόσο χαρούμενος που επέστρεψες σπίτι, μου έλειψες. Μπορεί οι γονείς να γκρινιάζουν συνέχεια ότι δεν έχουν αρκετό προσωπικό χρόνο, αλλά, δε θα άλλαζαν με τίποτα τον προσωπικό χρόνο που περνούν με τα παιδιά τους.

3.    Τα καταφέραμε. Μπορεί η μέρα σας να ήταν γεμάτη με υποχρεώσεις και σχολικές δραστηριότητες. Παρ’ όλα αυτά, βρήκατε το χρόνο να απολαύσετε λίγες στιγμές μαζί.

4.     Σε ευχαριστώ που με βοήθησες. Όταν καμιά φορά τα πράγματα ξεφεύγουν από τον έλεγχο, και το παιδί σας βοηθά να κρατήσετε τις ισορροπίες και σας επαναφέρει στην τάξη, είναι σημαντικό να το ευχαριστείτε και να του λέτε πόσο περήφανοι γονείς είστε.

5.    Μπράβο! Το χειρίστηκες πολύ σωστά. Επιβραβεύσετε το παιδί σας για τις απλές καθημερινές καλές του πράξεις όπως η βοήθεια που μπορεί να προσφέρει στα αδερφάκια του ή σε κάποιο φίλο.

6.    Σε είχα στο μυαλό όλη μέρα. Μοιραστείτε με το παιδί σας την ημέρα σας και δείξτε του ότι ακόμη και αν την περάσετε χώρια, η σκέψη σας και η αγάπη σας ήταν κοντά του.

7.    Να ξέρεις, το χαμόγελο σου γίνεται δική μου χαρά. Δώστε στο παιδί σας να καταλάβει πως τα συναισθήματα του (χαρά/λύπη/προβληματισμός) έχουν επίδραση σε εσάς.

8.    Είμαι σίγουρος/η ότι ο φίλος σου/δάσκαλος κατάλαβε πόσο……. ήσουν σήμερα.  Συμπληρώστε στο κενό το αγαπημένο σας επίθετο. Όποιο και αν χρησιμοποιήσετε φροντίστε να κάνετε το παιδί να νιώσει πως το περιβάλλον του (δάσκαλοι, φίλοι κ.τ.λ.) το εκτιμά και το θαυμάζει, όπως και εσείς.

9.    Πρέπει να είχες μία δύσκολη ημέρα σήμερα. Είτε έγραψε ένα δύσκολο τεστ, είτε έτρεξε ένα χιλιόμετρο ή οτιδήποτε άλλο και αν καταπιάστηκε, δίνοντας τον καλύτερο εαυτό του, σημαντικό είναι να το επαινέσετε προκειμένου να δώσετε αξία στην προσπάθεια του.

10.    Ανυπομονώ να απολαύσω τη σημερινή ημέρα. Αποχαιρετίστε το παιδί για το σχολείο με το πιο όμορφό σας χαμόγελο και γεμίστε το με θετική ενέργεια για τη μέρα που μόλις αρχίζει.

11.    Δώσε τον καλύτερό σου εαυτό. Γεμίστε το με δύναμη και θετική ψυχολογία προκειμένου να απολαύσει την ημέρα του και να ζήσει στο έπακρο την κάθε της στιγμή.

12.    Αγκαλίτσα. Δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο από μία δυνατή και μεγάλη αγκαλιά στο τέλος της ημέρας, μέσα από την οποία το παιδί παίρνει την αγάπη, την ασφάλεια και την επιβεβαίωση που έχει τόσο ανάγκη.

13.    Είμαι τόσο πολύ υπερήφανος/η για εσένα. Η φράση αυτή αρκεί για να τους χαρίσετε τον κόσμο όλο και να τους δώσετε φτερά και αυτοπεποίθηση για να προχωρήσουν παρακάτω.


Βιογραφικό κας Αποστολίδη

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1984. Είναι απόφοιτος του Τμήματος Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (Κατεύθυνση Ψυχολογίας). Απέκτησε Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στην Ψυχολογία στο Middlesex University του Λονδίνου και στη συνέχεια το Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (MSc) στην Ψυχολογία της Υγείας στο London Metropolitan University. Επίσης κατέχει Μεταπτυχιακό Δίπλωμα (PGCErt) στην Ψυχολογία και Συμβουλευτική Εξαρτήσεων από το London Southbank University.

Ολοκλήρωσε τον πρώτο κύκλο της εκπαίδευσής της στη Συστημική Οικογενειακή Ψυχοθεραπεία στο Tavistock and Portman Clinic του Λονδίνου και το 2017 ολοκλήρωσε τον δεύτερο κύκλο στο Ινστιτούτο Έρευνας Ψυχικής Υγείας του Αιγινητείου Νοσοκομείου σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Αθηνών. Συγχρόνως βρισκόταν σε εκπαίδευσή στη Δραματοθεραπευτική προσέγγιση, την οποία ολοκλήρωσε το 2017 επίσης, στο Ινστιτούτο ΑΙΩΝ.

Εργάστηκε στο Λονδίνο στο Wimbledon Guild, το οποίο είναι κέντρο παροχής υπηρεσιών ψυχικής υγείας, στο τμήμα Οικογενειακής Θεραπείας, όπου συνεργάστηκε με οικογενειακούς θεραπευτές και δούλεψε με οικογένειες και ζεύγη. Συγχρόνως εργάστηκε σε δημόσιο σχολείο του Βόρειου Λονδίνου σαν σύμβουλος σε παιδιά σχολικής ηλικίας και σαν μέλος του Place2Be, ενός οργανισμού ο οποίος είναι ο κορυφαίος πάροχος του Ηνωμένου Βασιλείου με βάση τη στήριξη της ψυχικής υγείας των παιδιών στο σχολείο. Ένας άλλος τομέας που απασχολήθηκε είναι αυτός των εξαρτήσεων καθώς εργάστηκε σε Κέντρο Αποτοξίνωσης και Επανένταξης στο Luton της Αγγλίας χρησιμοποιώντας τα 12 βήματα των Αλκοολικών, τη Γνωσιακή-Συμπεριφορική προσέγγιση και τεχνικές Gestalt θεραπείας σε ομάδες.

Σήμερα εργάζεται ιδιωτικά ως ψυχολόγος και είναι συνιδρύτρια και συνεργάτης του Κέντρου Συστημικής Ψυχοθεραπείας και Έρευνας. Συνεργάζεται με παιδικούς σταθμούς στην Αττική. Στα πλαίσια της εκπαίδευσής της στην Οικογενειακή Συστημική Θεραπεία παρακολουθεί οικογένειες στην Ψυχιατρική Κλινική του Πανεπιστημίου Αθηνών. Επίσης, έχει εργασθεί στη δημιουργία και τη διαχείριση ομάδων Δραματοθεραπείας στον ΟΚΑΝΑ και στο ΚΕΘΕΑ. Από το 2016 εώς και τώρα είναι εξωτερική συνεργάτης στο Παιδιατρικό Κέντρο Αθηνών, στο τμήμα Παιδικής Ενδοκρινολογίας και Διαβήτη. Τέλος, είναι εξωτερική συνεργάτης του Ιδρύματος Θεοχαράκη όπου δημιουργεί προγράμματα για παιδιά και μεγάλους.

Είναι μέλος του Βρετανικού Συλλόγου Ψυχολόγων (British Psychological Society). Κατέχει άδεια άσκησης επαγγέλματος ψυχολόγου.
 

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Διαβάστε επίσης: