Ο καθένας μας μπορεί να βοηθήσει τον εαυτό του να διατηρεί καλή υγεία, μαθαίνοντας να αναγνωρίζει τις ανάγκες του οργανισμού του και εφαρμόζοντας απλές, καθημερινές πρακτικές για την πρόληψη των ασθενειών ή την αντιμετώπιση των ήπιων συμπτωμάτων τους. Το παραπάνω μήνυμα στέλνει ο Σύνδεσμος Εταιρειών Φαρμάκων Ευρείας Χρήσης (ΕΦΕΧ) με αφορμή τη νέα καμπάνια ευαισθητοποίησης για την Αυτοφροντίδα με τίτλο «Με ΦροντίΖΩ ΚΑΛΑ», που παρουσίασαν σε εκδήλωση ο Δημήτρης Μωραΐτης, πρόεδρος ΕΦΕΧ, γενικός διευθυντής ΒΙΑΝ Α.Ε. του Ομίλου Γιαννακόπουλου, ο Γρηγόρης Καρέλος, μέλος ΔΣ ΕΦΕΧ, γενικός διευθυντής Johnson & Johnson CHC Βαλκάνια, Ελλάδα, Ισραήλ και ο Θωμάς Δόκιος, αναπληρωτής γενικός διευθυντής ΕΦΕΧ.
Όπως εξήγησε ο κ. Μωραΐτης ο ΕΦΕΧ έχει ως στόχο να προωθεί στους πολίτες και Επαγγελματίες Υγείας την αξία της Αυτοφροντίδας, παρέχοντας υπεύθυνη πληροφόρηση για τα οφέλη της και να συμβάλλει στην ενδυνάμωση του ρόλου του φαρμακοποιού ως σημαντικού συμβούλου υγείας. Στο πλαίσιο αυτό, η θεσμοθέτηση και η ανάπτυξη των ορθών πρακτικών φροντίδας του εαυτού μας σε συνεργασία με τους θεσμικούς φορείς του κλάδου της Υγείας, αποτελεί κύρια στρατηγική προτεραιότητα του Συνδέσμου τα τελευταία χρόνια.
Αναλύοντας περαιτέρω τα οφέλη της αυτοφροντίδας, ο κ. Μωραΐτης υπογράμμισε τη σημαντική συμβολή της στην υποστήριξη των συστημάτων υγείας, η οποία μάλιστα ενισχύθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας, καθώς καταγράφεται στο σύνολο της Ευρωπαϊκής Ένωσης σημαντική αύξηση του ενδιαφέροντος των πολιτών για το συγκεκριμένο ζήτημα. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε: «Στην Ευρώπη διαχειριζόμαστε 1.2 δισ. περιπτώσεις ήπιων συμπτωμάτων κάθε χρόνο μέσω πρακτικών Αυτοφροντίδας. Εάν δεν είχε αναπτυχθεί αυτή η νοοτροπία, στην Ε.Ε. θα υπήρχε ανάγκη για 120.000 περισσότερους ιατρούς ή ο κάθε ιατρός θα έπρεπε να εργάζεται επιπλέον για 2,4 ώρες κάθε ημέρα. Φιλοδοξούμε πως με την ενημερωτική πρωτοβουλία που παρουσιάζουμε σήμερα, θα συμβάλλουμε στην καθιέρωση της αυτοφροντίδας ως βασικού αναπτυξιακού μοχλού της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας και στην Ελλάδα».
Στη συνέχεια, ο κ. Καρέλος παρουσίασε τους στόχους και τις δράσεις της καμπάνιας «Με ΦροντίΖΩ ΚΑΛΑ», την οποία ο Σύνδεσμος υλοποιεί αυτό το διάστημα. Στόχος της καμπάνιας είναι να εξοικειώσει το ελληνικό κοινό με την έννοια της προνοητικότητας και να ενημερώσει για την πρόληψη των ασθενειών και τη διαχείριση των ήπιων συμπτωμάτων τους μέσω της υιοθέτησης ορθών πρακτικών προαγωγής της σωματικής και ψυχικής υγείας. Ταυτόχρονα, η καμπάνια επιδιώκει να αναδείξει τον καθοριστικό ρόλο του φαρμακοποιού ως συμμάχου του πολίτη στην προσπάθεια αυτή, μέσω της παροχής ορθής πληροφόρησης σε θέματα πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας.
Συνοψίζοντας την κεντρική ιδέα της πρωτοβουλίας, ο κ. Καρέλος ανέφερε: «Με ΦροντίΖΩ ΚΑΛΑ σημαίνει πως παίρνω τον έλεγχο της υγείας στα χέρια μου. Μαθαίνω να φροντίζω την υγεία μου καθημερινά, για να ζω καλά όλο τον χρόνο. Με άλλα λόγια, προστατεύω τον οργανισμό μου όσο καλύτερα μπορώ με τη συμβουλή του φαρμακοποιού μου. Μέσω της καμπάνιας αυτής, επιχειρούμε να απαντήσουμε στα βασικότερα ερωτήματα των πολιτών σχετικά με τη συνολική φροντίδα του εαυτού τους, να καταρρίψουμε μύθους και τους δείξουμε τις αλήθειες που θα αποτελέσουν πυξίδα για μια πιο υγιή ζωή».
Στη φωτογραφία ο κ. Γρηγόρης Καρέλος, Μέλος ΔΣ ΕΦΕΧ, Γενικός Διευθυντής Johnson & Johnson CHC Βαλκάνια, Ελλάδα, Ισραήλ, ο κ. Δημήτρης Μωραΐτης, Πρόεδρος ΕΦΕΧ, Γενικός Διευθυντής ΒΙΑΝ Α.Ε. του Ομίλου Γιαννακόπουλου, η κ. Σοφία Σούλη, General Marketing Manager Greece, Cyprus & Adriatic Perrigo, η κ. Ντανιέλα Μάλο, Marketing Manager ΒΙΑΝ Α.Ε., Πρόεδρος Ε.Ε.Φα.Μ. και ο κ. Θωμάς Δόκιος, Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής ΕΦΕΧ.