Της Λάουρας Σταυρίδου
Η οπτικοποίηση – Visualization- είναι λειτουργία της σκέψης. Ως τεχνική μπορείτε να τη χρησιμοποιήσετε για να δημιουργήσετε μια ισχυρή νοητική εικόνα ενός μελλοντικού γεγονότος .
Ευρύτερα χρησιμοποιείται για να οπτικοποιηθεί η επιτυχία και να ισχυροποιηθεί η αυτοπεποίθηση.
Σκεφτείτε όμως πως ανάλογα με τις εμπειρίες και τις ικανότητες του, κάθε άνθρωπος έχει τη δυνατότητα να διαμορφώνει νοητικές εικόνες.
Εδώ ακριβώς βρίσκεται και το ζήτημα με την οπτικοποίηση στη πώληση.
Πρέπει να καθοδηγήσετε τους δυνητικούς πελάτες, μέσα από μια οπτικοποίηση, θετικής εικόνας. Πρέπει η νοητική εικόνα να περιγράφει πόσο πιο εύκολη θα είναι η ζωή αφού αγοράσουν το συμβόλαιο υγείας και καταφέρουν έτσι να λύσουν ένα θέμα που τους απασχολεί.
Ένα συμβόλαιο υγείας παρέχει πολύ περισσότερα από αυτά που φανταζόμαστε όταν το αγοράζουμε. Εκτός από την ουσία της ιατρικής περίθαλψης, παρέχει άνεση, καθαρό δωμάτιο με δικό του μπάνιο, ρύθμιση θερμοκρασίας, ιδιωτική νοσοκόμα.
Αυτά όταν τα πούμε στον πελάτη, είναι απλά τα χαρακτηριστικά, όταν όμως φτιάξουμε μια εικόνα θα πρέπει να είναι κάπως έτσι:
«Φανταστείτε πως είστε σε ένα δωμάτιο, φωτεινό, καθαρό, φροντισμένο, που έχετε την ησυχία σας. Μπορείτε να ρυθμίσετε τον θερμοστάτη, τον ήχο της τηλεόρασης, το πότε θα κλείσετε το φως, το πότε θα κάνετε μπάνιο στο ιδιωτικό σας μπάνιο που δεν το μοιράζεστε με κανέναν. Θα δεχτείτε μόνο τους δικούς σας επισκέπτες και το νοσηλευτικό προσωπικό θα έρχεται μόλις χτυπήσετε το κουδούνι».
Πάρτε τον έλεγχο της δύναμης της οπτικοποίησης για να βοηθήσετε τον δυνητικό πελάτη να φανταστεί ένα θετικό σενάριο. Διαφορετικά, η οπτικοποίηση θα λειτουργήσει εναντίον σας καθώς ο πελάτης σας, φαντάζεται από μόνος του ένα αρνητικό σενάριο και μπορεί να πείθει τον εαυτό του να μην αγοράσει.
Αν έχει εμπειρία από νοσοκομείο, μπορεί να φαντάζεται αρνητικές εικόνες πόνου και δυσφορίας. Μπορεί να σκέπτεται τα ασφάλιστρα ως βάρος και να σκέφτεται αυτά που θα του λείψουν αν πληρώσει ή το τι θα πει στο/ στη σύντροφο αν το πρόγραμμα που επέλεξε δεν λειτουργήσει.
Τέλος η οπτικοποίηση δεν πρέπει να φαίνεται υπερβολική. Εάν εκτελεστεί άσχημα, θα είναι απλώς άβολο κυρίως για τον πελάτη, οπότε δοκιμάστε μόνοι σας αρκετές φορές το τι θα πείτε.