Αρχή του ταξιδιού για το Μανώλη Μιτάκη ήταν ένα project για το σαπούνι, σε ένα σεμινάριο ηγεσίας του Making More Health (MMH) το 2017 στο Κοϊμπατόρε της Ινδίας. Ο Επικεφαλής Επικοινωνιών και Δημοσίων Υποθέσεων της Boehringer Ingelheim Ελλάς Μανώλης Μιτάκης έβαλε ως στόχο ζωής να βοηθήσει με τα αγαπημένα του σαπούνια τις γυναίκες και τα κορίτσια και κατ’ επέκταση όλη την οικογένεια στις φτωχές χώρες, που δεν έχουν την δυνατότητα κατάλληλων προϊόντων προσωπικής υγιεινής.
«Το project για το σαπούνι μου ξεκίνησε κατά τη διάρκεια ενός σεμιναρίου ηγεσίας του Making More Health (MMH) το 2017 στο Κοϊμπατόρε της Ινδίας, όταν μου ζητήθηκε να εντοπίσω ένα πρόβλημα στην περιοχή και να δώσω μια λύση χρησιμοποιώντας ηγετικές και διαχειριστικές δεξιότητες» επισημαίνει ο Μανώλης Μιτάκης, Επικεφαλής Επικοινωνιών και Δημοσίων Υποθέσεων της Boehringer Ingelheim Ελλάς και συμπληρώνει. «Κατά την έρευνά μου παρατήρησα ότι οι ντόπιοι δεν χρησιμοποιούσαν απορρυπαντικό για την προσωπική τους υγιεινή, με αποτέλεσμα να αντιμετωπίζουν συχνές δερματικές παθήσεις και γενικές λοιμώξεις».
Ο Μανώλης βρήκε το γιατί σε μία έκθεση του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ). Οι θρησκευτικές πεποιθήσεις είναι ένας από τους παράγοντες που εμποδίζουν πολλούς Ινδούς να χρησιμοποιούν σαπούνι. Τα ζώα, συγκεκριμένα οι αγελάδες, είναι ιερά στον Ινδουισμό, ωστόσο υπήρχαν βιομηχανίες σαπουνιών στην περιοχή που χρησιμοποιούσαν το λίπος της αγελάδας για να φτιάξουν σαπούνι στο παρελθόν.
Όταν ανακοινώθηκε ο διαγωνισμός MMH Bag To the Future, ο Μανώλης ήταν έτοιμος να καταθέσει την ιδέα του. «Ήθελα να ξεκινήσω μια ενημερωτική εκστρατεία για να ενθαρρύνω τους κατοίκους της περιοχής να χρησιμοποιούν σαπούνι στην καθημερινή τους ζωή. Να τους διδάξουμε πώς να φτιάχνουν φυτικό σαπούνι και να διαπιστώσουν μόνοι τους ότι δεν περιέχει λίπος αγελάδας. Επιπλέον, θα τους δώσουμε πολύτιμες επιχειρηματικές γνώσεις και δεξιότητες για την επιτυχημένη εμπορία του προϊόντος, δημιουργώντας συνθήκες τοπικής κυκλικής οικονομίας και φυσικά να τους ενθαρρύνουμε να πλένουν τα χέρια τους σωστά με την κατάλληλη καμπάνια μέρος της οποίας ήταν να τους μάθουμε να φτιάχνουν το δικό τους σαπούνι» σημειώνει ο ίδιος.
«Ήταν τιμή μου να βραβευτώ ως μία από τις τρεις καλύτερες προτάσεις, λαμβάνοντας τη δέσμευση του Boehringer Ingelheim να υλοποιήσει την ιδέα μου. Είναι εκπληκτικό να εργάζομαι για μια οικογενειακή φαρμακευτική εταιρεία που αισθάνεται υπεύθυνη, φροντίζει για τις μελλοντικές γενιές και έχει μακρά ιστορία φιλανθρωπίας και εταιρικής κοινωνικής ευθύνης» τόνισε ο κ. Μιτάκης μετά την ανακοίνωση της βράβευσης.
Μετά την επιτυχία στην Ινδία, το έργο ξεκίνησε επίσης στο Homa Bay της Κένυας, όπου οι γυναίκες και τα κορίτσια στη εφηβεία είναι τα κύρια θύματα της φτώχειας. «Διδάσκοντάς τους πώς να φτιάχνουν σαπούνι και να δημιουργούν τη δική τους επιχείρηση, ελπίζουμε να ενδυναμώσουμε αυτές τις γυναίκες και τα κορίτσια για να γίνουν αυτοσυντηρούμενες και παίξουν σημαντικό ρόλο στην κοινωνικοοικονομική ανάπτυξη. Χτίζοντας ένα υγιές και δυνατό μέλλον! Η εκπαίδευση πραγματοποιήθηκε με χρήση ψηφιακής τεχνολογίας» σημειώνει ο κ. Μιτάκης και συμπληρώνει «Κατά τη διάρκεια της πανδημίας του COVID-19, έγινε ακόμη πιο σαφές πόσο σημαντικό είναι για την υγεία μας να πλένουμε τα χέρια μας. Το να ακούω ότι, λόγω της εκστρατείας υγιεινής μας, τα θύματα του COVID-19 σε αυτά τα χωριά ήταν σημαντικά λιγότερα, ήταν μια από τις πιο ευτυχισμένες στιγμές της καριέρας μου. Είμαι πολύ περήφανος για αυτό. Αποστολή εξετελέσθει!»
Βιβλιογραφικές αναφορές:
https://www.makingmorehealth.org/content/so-much-more-piece-soap