Γράφει η Δανάη Δήμητρα Δούκα
Πολλές φορές οι κάτοικοι της Ελλάδας, απευθύνονται στην ιδιωτική ασφαλιστική αγορά προκειμένου να αποκτήσουν κάποιο συμβόλαιο υγείας, κατόπιν κάποιας κακής εμπειρίας, είτε δικής τους είτε κάποιου κοντινού τους προσώπου, σε κάποιο δημόσιο νοσοκομείο. Το επισημαίνω, κάποιες φορές, όχι πάντα!!! Το δημόσιο σύστημα υγείας προσφέρει αρκετά πράγματα στους ασφαλισμένους του, απλά κάποιες φορές, ενδεχομένως αρκετές, είναι ανεπαρκές.
Η ανεπάρκεια αυτή, (έλλειψη προσωπικού, έλλειψη υγειονομικού υλικού, έλλειψη συντήρησης μηχανημάτων κτλ), συνεπάγεται, κατά κύριο λόγο, καθυστερήσεις και αναμονές στην αντιμετώπιση των προβλημάτων υγείας των πολιτών. Αυτό σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να μην είναι μεγάλο πρόβλημα, αλλά σε πολλές άλλες είναι ΤΕΡΑΣΤΙΟ.
Και τότε, ένας ασφαλισμένος μόνο στον ΕΟΠΥΥ, χωρίς κάποιο ιδιωτικό πρόγραμμα υγείας, απευθύνεται για ένα φλέγον θέμα που τον απασχολεί, είτε σε κάποιο ιδιωτικό νοσοκομείο, βάζοντας το χέρι βαθιά στην τσέπη του, είτε απευθύνεται πάλι στο δημόσιο, όπου στην προσπάθειά του να βρει την υγειά του, συνήθως αναγκάζεται να βάλει και πάλι το χέρι στην τσέπη…!
Τι γίνεται όμως με τις αναμονές στα ιδιωτικά συμβόλαια υγείας, γιατί υπάρχουν και σε τι αφορούν;
Οι αναμονές αυτές λειτουργούν σαν ένας ας πούμε φρουρός, ώστε να αποφεύγεται ο δόλος (δηλαδή να μην ασφαλιστεί κάποιος σήμερα για να μπει αύριο στο νοσοκομείο να βγάλει τις αμυγδαλές του), και συμβάλουν επίσης στο να διατηρείται το ασφάλιστρο του συμβολαίου χαμηλότερα. Φυσικά το κόστος των συμβολαίων είναι μία άλλη μεγάλη συζήτηση, με την οποία θα ασχοληθούμε σε επόμενο άρθρο.
Κατά την εκδήλωση ενδιαφέροντος για ένα συμβόλαιο υγείας, οι υποψήφιοι προς ασφάλιση καλό είναι να εξετάζουν τις αναμονές των συμβολαίων των διαφόρων προγραμμάτων υγείας των εταιρειών (παίρνοντας πάντα την συμβουλή ενός ασφαλιστή που εμπιστεύονται), καθώς και τις εξαιρέσεις, και φυσικά να είναι σε ετοιμότητα να αντιμετωπίσουν και πιθανές αναμονές ή εξαιρέσεις που θα αφορούν όχι μόνο το σύνολο των ασφαλισμένων, αλλά μόνο τους ίδιους.
Θα φέρω ένα παράδειγμα εδώ. Ένας υποψήφιος προς ασφάλιση αντιμετώπισε κάποτε ένα κάποιο θέμα με την καρδιά του. Η εταιρεία στην οποία αιτείται για να ασφαλιστεί, κατόπιν ελέγχου της ιατρικής του κατάστασης (το υπογραμμίζω γιατί είναι πολύ σημαντικό η ασφαλιστική εταιρεία να έχει εκ των προτέρων την πλήρη και αληθή εικόνα της υγείας του υποψηφίου) έχει το δικαίωμα, είτε να εξαιρέσει τις παθήσεις καρδιάς, είτε να τις βάλει σε μία προσωποποιημένη αναμονή (πχ. Αναμονή για 10 χρόνια) ή να μην θέσει κανέναν ειδικό όρο και να αναλάβει τον κίνδυνο εξολοκλήρου (σπάνιο).
Και εδώ έρχεται το χάος. Οι υποψήφιοι πελάτες συνήθως εξανίστανται όταν ακούνε για εξαιρέσεις και αναμονές και πολλές φορές αποφασίζουν ότι ένα συμβόλαιο υγείας με 2 αναμονές και 3 εξαιρέσεις δεν αξίζει ή δεν συμφέρει…
Την ίδια στιγμή η εναλλακτική που έχουν είναι μόνο οι αναμονές του δημόσιου συστήματος υγείας, η καλή τους τύχη να μην τους τύχει και οι προσωπικές τους αποταμιεύσεις που λογικά με κόπο έχουν συγκεντρώσει μετά από κάποια χρόνια εργασίας.
Αυτό που θέλω να μεταφέρω εν ολίγοις είναι το εξής:
Ένα συμβόλαιο υγείας με 1 χρόνο αναμονών για κάποιες ασθένειες και ενδεχομένως και κάποιες εξαιρέσεις (έστω 2), είναι σίγουρα μία πολύ καλύτερη επιλογή από το καθόλου συμβόλαιο. Καθόλου συμβόλαιο σημαίνει 200.000 εξαιρέσεις και αντίστοιχα τόσες αναμονές στο δημόσιο σύστημα υγείας.
Είναι στο χέρι μας!!! Όσο πιο γρήγορα απευθυνθούμε σε μία ασφαλιστική εταιρεία για να αγοράσουμε συμβόλαιο υγείας, τόσο μικρότερη είναι η πιθανότητα να πέσουμε πάνω σε εξαιρέσεις. Και όσο πιο γρήγορα αγοράσουμε τελικά το συμβόλαιο υγείας, τόσο πιο νωρίς στη ζωή μας θα απαλλαχθούμε από τις αναμονές του.
Δεν είναι στο χέρι μας!!! Οι αναμονές του δημόσιου συστήματος, όπως είναι οι καταστάσεις σήμερα. Πολλοί υποστηρίζουν ότι και εδώ είναι στο χέρι μας την ώρα που ψηφίζει το χέρι μας να εκλέξει πολιτικό σύστημα που ελαχιστοποιεί τις αναμονές. Τα απογευματινά χειρουργεία που προγραμματίζει η παρούσα κυβέρνηση στόχο έχουν να λιγοστεύσουν κάπως τις αναμονές με οικονομική συμμετοχή των πολιτών, κάτι που και εδώ οι ασφαλιστές μπορούν να καλύψουν τις διαφορές με επιδόματα ή συμπληρωματικά συμβόλαια. Όμως θα πρέπει έγκαιρα, τώρα, να γίνουν προγραμματισμοί εκπαίδευσης και έκδοσης νέων προγραμμάτων. Όπως και να έχει το θέμα οι ασφαλιστές μπορούν να κάνουν πολλά. Το Nextdeal.gr για μια ακόμη φορά επισημαίνει την αξία του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή και τον ρόλο του στις αναμονές του δημόσιου ή ιδιωτικού συστήματος!
Ποια είναι η Δανάη Δήμητρα Δούκα
Η Δανάη Δούκα γεννήθηκε στην Πατρα στις 24 Οκτωβρίου του 1987, μεγάλωσε στην Αθήνα, αλλά η καταγωγή της είναι από την Κόνιτσα.
Φοίτησε στο Μουσικό Σχολείο Παλλήνης και στη συνέχεια σπούδασε Μηχανικός Επιστήμης Υλικών στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, όπου πήρε το δίπλωμά της με ειδίκευση στα αεροπορικά υλικά, συνδυάζοντας έτσι τις σπουδές και την αγάπη της για τα αεροπλάνα.
Από το 2015 έως σήμερα είναι Ασφαλιστική Σύμβουλος, όπου το 2019 προήχθη σε Senior Insurance Agent και το 2020 σε Executive Insurance Agent.
- Σαν επαγγελματίας, προσπαθεί να γίνεται κάθε μέρα καλύτερη και να είναι κοντά στους πελάτες της
- Σαν φίλη προσπαθεί να είναι δίκαιη και παρούσα
- Σαν άνθρωπος προσπαθεί να μην απογοητεύει την εαυτό της, να αγκαλιάζει και να μαθαίνει από τα λάθη της αλλά και από τα λάθη των άλλων.
Είναι φύση αισιόδοξη και προσπαθεί να ψάχνει την θετική πλευρά σε κάθε τι που συμβαίνει.