Την παράταση ισχύος εκτέλεσης όλων των ηλεκτρονικών γνωματεύσεων για οπτικά που εκδόθηκαν ή θα εκδοθούν τον Οκτώβριο, Νοέμβριο και Δεκέμβριο του 2018 από έναν σε τρεις μήνες έδωσε ο ΕΟΠΥΥ, προκειμένου, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του, να έχουν οι ασφαλισμένοι ένα ικανό χρονικό διάστημα να βρουν κατάστημα οπτικών που θα δέχεται την αποζημίωση με τη «βεβαίωση πληρωμής».
Υπενθυμίζεται ότι από την 1η Οκτωβρίου έχε αλλάξει το σύστημα χορήγησης οπτικών ειδών καθώς οι ασφαλισμένοι μπορούν με ένα κουπόνι αξίας 100 ευρώ να προμηθευτούν οπτικά από συμβεβλημένα καταστήματα (δείτε εδώ). Ωστόσο οι οπτικοί αρνούνται να συνάψουν συμβάσεις με τον ΕΟΠΥΥ καθώς φοβούνται ότι θα αποπληρώνονται με καθυστέρηση και ότι θα πρέπει να δίνουν υποχρεωτικές εκπτώσεις και επιστροφές χρημάτων.
Συνεπώς το Δ.Σ. του ΕΟΠΥΥ, λαμβάνοντας υπόψη την ταλαιπωρία που υφίστανται οι δικαιούχοι του, αποφάσισε τα εξής:
1. Την παράταση ισχύος εκτέλεσης όλων των ηλεκτρονικών γνωματεύσεων για οπτικά που εκδόθηκαν ή θα εκδοθούν τον Οκτώβριο, Νοέμβριο και Δεκέμβριο του 2018 από έναν σε τρεις μήνες, προκειμένου να έχουν οι ασφαλισμένοι ένα ικανό χρονικό διάστημα να βρουν κατάστημα οπτικών που θα δέχεται την αποζημίωση με τη «βεβαίωση πληρωμής».
2. Να εκδοθεί οδηγία σε όλες τις ΠΕ.ΔΙ ΕΟΠΥΥ να παραλαμβάνουν αιτήματα ασφαλισμένων αποζημίωσης της συγκεκριμένης δαπάνης, μαζί με τα αναγκαία δικαιολογητικά, δηλαδή: α) την ηλεκτρονική γνωμάτευση, β) την απόδειξη πληρωμής, γ) τη βεβαίωση του καταστήματος οπτικών, δ) την προσκόμιση των γυαλιών που αγοράστηκαν για επίδειξη και ε) τη βεβαίωση πληρωμής (voucher), για τους μήνες Οκτώβριο και Νοέμβριο.
3. Να κληθεί εκ νέου η Πανελλήνια Ένωση Οπτικών και Οπτομετρών σε συνάντηση με εκπροσώπους του Οργανισμού, καθώς και των συλλόγων των ασφαλισμένων.
4. Ο Οργανισμός σε κάθε περίπτωση επιφυλάσσεται για την άσκηση κάθε νόμιμου μέσου για την προάσπιση των δικαιωμάτων των ασφαλισμένων του.
Ο ΕΟΠΥΥ στην ανακοίνωσή του ζητά από τους ασφαλισμένους του να στηρίξουν ενεργά τη νέα διαδικασία χορήγησης και αποζημίωσης οπτικών ειδών/γυαλιών οράσεως αναλογιζόμενοι ότι με τη νέα διαδικασία:
α) Ο ασφαλισμένος δεν καλείται να προκαταβάλει το ποσό πληρωμής, όπως απαιτούσε η διαδικασία που εφαρμοζόταν έως 30/9/2018.
β) Ο ασφαλισμένος δεν υποχρεώνεται να προσέρχεται στις Περιφερειακές Διευθύνσεις του ΕΟΠΥΥ προκειμένου να καταθέσει τα απαραίτητα δικαιολογητικά.
“Μέριμνα και στόχος τόσο του ΕΟΠΥΥ όσο και του Υπουργείου Υγείας είναι η διευκόλυνση των πολιτών με την απλούστευση της διαδικασίας η οποία σε καμία περίπτωση δεν έχει στόχο τη δυσχερή λειτουργία των καταστημάτων οπτικών” τονίζει ο Οργανισμός και επισημαίνει τα εξής:
- Ο ΕΟΠΥΥ δεν έχει δικές του ληξιπρόθεσμες οφειλές προς τους οπτικούς, καθώς από το 2012 έως και τη νέα διαδικασία, η αποζημίωση δίνονταν απ’ ευθείας στον ίδιο τον ασφαλισμένο. Τυχόν ληξιπρόθεσμες οφειλές αφορούν τον ΕΦΚΑ.
- Σε ότι αφορά την αποπληρωμή των καταστημάτων οπτικών τονίζουμε ότι είναι διασφαλισμένη η χρηματοροή και η αποπληρωμή τους ανά μήνα, όπως εξάλλου συμβαίνει με το σύνολο των επαγγελματιών υπηρεσιών υγείας που συνεργάζονται με τον Οργανισμό.
- Υπάρχουν διασφαλισμένοι πόροι της τάξης των 50.000.000€ για την αποζημίωση της συγκεκριμένης Υπηρεσίας, ποσό που σύμφωνα με τα στοιχεία του έτους 2018, κρίνεται επαρκές.
- Η αποζημίωση μέσω διατακτικής (voucher) δεν σημαίνει τη σύναψη σύμβασης με τον ΕΟΠΥΥ. Το μόνο που ζητείται, στη συγκεκριμένη περίπτωση, είναι η δημιουργία ενός κωδικού ηλεκτρονικής συναλλαγής με τον ΕΟΠΥΥ με μόνο υποχρεωτικό δικαιολογητικό την προσκόμιση των νόμιμων αδειών λειτουργίας (βλ. την από 27/09/2018 ανακοίνωση του ΕΟΠΥΥ)
“Αναλογιζόμενοι τα παραπάνω καλούμε τα καταστήματα οπτικών, να δείξουν εμπιστοσύνη σε αυτή τη νέα διαδικασία, σεβασμό στη νομοθεσία και κυρίως σεβασμό στην εξυπηρέτηση των πολιτών, οι οποίοι άλλωστε είναι και οι τελικοί αποδέκτες των υπηρεσιών τους” καταλήγει η ανακοίνωση του Οργανισμού.