Τη συμβολή της ΗΔΙΚΑ στα συστήματα εμβολιασμού και ηλεκτρονικής συνταγογράφησης παρουσίασε η Νίκη Τσούμα, Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της ΗΔΙΚΑ σε εκδήλωση της 85ης ΔΕΘ με θέμα «Υγεία και Ψηφιακός Μετασχηματισμός». Η ΗΔΙΚΑ Α.Ε. είναι Οργανισμός υπό την εποπτεία του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, με αντικείμενο την ανάπτυξη λογισμικού στις περιοχές της Υγείας, της Κοινωνικής Ασφάλισης και της Πρόνοιας.
Στη συζήτηση συμμετείχαν επίσης οι κ.κ. Μάριος Θεμιστοκλέους, Γενικός Γραμματέας Πρωτοβάθμιας Υγείας και κ. Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος, Γενικός Γραμματέας Πληροφορικών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης.
Να θυμίσουμε ότι η ΗΔΙΚΑ Α.Ε. είναι Οργανισμός υπό την εποπτεία του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, με αντικείμενο την ανάπτυξη λογισμικού στις περιοχές της Υγείας, της Κοινωνικής Ασφάλισης και της Πρόνοιας. Οποιαδήποτε ανάπτυξη ψηφιακής λύσης σε αυτούς του τομείς, σχεδιάζεται, υλοποιείται και συντηρείται από τα στελέχη της ΗΔΙΚΑ Α.Ε.
Στην τοποθέτησή της η Ν. Τσούμα αναφέρθηκε συνοπτικά σε συγκεντρωτικά στοιχεία χρήσης των υπηρεσιών της ΗΔΙΚΑ, μεταξύ άλλων και του Συστήματος Ηλεκτρονικής Συνταγογράφησης, το οποίο παρουσιάζει κάποια πολύ ενδιαφέροντα στατιστικά όπως το γεγονός ότι κάθε μήνα εξυπηρετούνται ~2.500.000 ασφαλισμένοι, συνταγογραφούνται >7.000.000 συνταγές και εκδίδονται >3.000.000 παραπεμπτικά. Από την έναρξη του Συστήματος Ηλεκτρονικής Συνταγογράφησης το 2011 έχουν εξυπηρετηθεί συνολικά ~12.000.000 διαφορετικοί ασθενείς, έχουν συνταγογραφηθεί >750.000.000 συνταγές φαρμάκων και έχουν συνταγογραφηθεί >250.000.000 παραπεμπτικά εξετάσεων. Όσον αφορά τα e-Ραντεβού για τον Αύγουστο 2021, το πλήθος ηλεκτρονικών ραντεβού πολιτών σε ιατρούς ήταν 280.023 και συνολικά στα 6 χρόνια λειτουργίας του Συστήματος, έχουν προγραμματιστεί πάνω από 40 εκατομμύρια ραντεβού.
Στη συζήτηση έγινε ειδική αναφορά στη σημασία των ψηφιακών υπηρεσιών της ΗΔΙΚΑ, στο σχεδιασμό του συστήματος εμβολιασμού των πολιτών κατά του COVID-19. Όπως ανάφερε χαρακτηριστικά η κα Τσούμα «Η άυλη συνταγογράφηση αποτέλεσε σημαντικό εργαλείο στην επιχείρηση εμβολιασμού του πληθυσμού κατά COVID-19. Το σύστημα εμβολιασμού έκλεινε αυτόματα ραντεβού στους πολίτες που είχαν εγγραφεί στην άυλη συνταγογράφηση με το άνοιγμα της κάθε ηλικιακής ομάδας. Επίσης εβδομαδιαίως αποστέλλονταν από την ΗΔΙΚΑ στο emvolio.gov.gr αρχεία με νέες εγγραφές και μεταβολές της άυλης συνταγογράφησης, γεγονός που εξυπηρέτησε αφενός τους πολίτες στο κλείσιμο του ραντεβού για τον εμβολιασμό τους αφετέρου έδωσε ώθηση στην εγγραφή όλο και περισσότερων πολιτών στην υπηρεσία της άυλης συνταγογράφησης».
Ενώ, παρουσιάζοντας το mobile application «MyHealth» επεσήμανε «έχουν ήδη κατεβάσει περίπου 100.000 συμπολίτες μας και αποτελεί μέρος του Ατομικού Φακέλου Υγείας, έργο στο οποίο συνεχώς προστίθεται νέες υπηρεσίες. Τη δεδομένη στιγμή το MyHealth καλύπτει ό,τι αφορά το τρίπτυχο Συνταγή-Φάρμακο-Ιατρός, στοιχεία στα οποία οι συμπολίτες μας έχουν άμεση και ασφαλή πρόσβαση από το κινητό τους τηλέφωνο».